… eentje voor de regen & eentje voor de zon, pardon! 🎵
Dat we die voor de zon wel kunnen gebruiken anders. Wij waren in ons ‘nieuw’ kot hier nochtans KEIGOE voorbereid wanneer het gaat over elektriciteit. Zo zit alles ‘klaar’ voor een zonwering. Gingen wij in mei zelfs informeren naar de kostprijs. En hebben we dan maar een nieuwe degelijke grote parasol gekocht.
Wij hebben een zuidgerichte tuin die aansluit aan onze living en derde kamer slash strijkkamer slash bureau. Dat wil zeggen dat vanaf 9u ’s ochtends tot een uur of 16-17u ongeveer, volle ZON op deze ramen staat. Aan mijn werkplek valt dat nog mee, dat raam is niet zo groot. In de living daarentegen, is dat een schuifraam van zo’n 3.5m breed. Een zonwering daarboven zou zorgen voor schaduw op ons terras EN in onze living, aan dat raam hebben we geen rolluik, gordijnen of draperie(s). En constante zon op dergelijk groot raam, ahum. De draperie is een toekomstproject; denkende aan licht buitenhouden, warmte binnenhouden in de winter en warmte buitenhouden in de zomer. Dat is echter niet dringend want er is niemand die rechtstreeks kan binnenkijken wegens muur langs de ene kant, draad langs de buren-kant en een haag achteraan de tuin. Zonder dat we opgesloten zitten, want onze tuin is ongeveer 7m op 12m diep – lekker ruim, en dat voor een appartement JA!
Maar ik wijk af, eigenlijk gaat het over ons terras. Buiten af en toe een aangenaam briesje, is het hier ook wel van broeikas – vooral tijdens de middag. Een degelijke parasol was een must. Dankzij Emob, een webshop gespecialiseerd in interieur en decoratie, kon ik een exemplaar bestellen van 3 op 2m. Plusplunt numéro dué: de parasol is antraciet-grijs van kleur, net als onze ramen. Ok, in werkelijkheid is de parasol iets donkerder maar mijn esthetisch oog is toch content!
ANGRY MODUS AAN.
Ik geef toe, ik werd boos. Op de website werd een ‘ruime voorraad’ vermeld. Ik bestelde de parasol op maandag 2 juli – voor de extreme hitte maar toen het weer nog aangenaam was – & mocht hem pas ontvangen op maandag 30 juli.
Eerst kwam er een mailtje van vertraging en dat de levering zou plaatsvinden na 3 à 8 werkdagen. Ik ontving niets, dus informeerde zelf – vriendelijk ende beleefd 😉. Aan het einde van diezelfde week zou ik de parasol ontvangen. Niet dus. Na meer heen-en-weer gemail met de klantendienst, kwam ik te weten dat ze voor bepaalde producten werken met externe partners en de vertraging hier aan te wijten was.
Alleen lovende woorden voor de klantendienst, zelfs na mijn niet zo vriendelijke antwoorden, bleven ze uiterst vriendelijk en behulpzaam én ik kreeg een opvolgingsmailtje toen mijn pakket eindelijk geleverd was. Geef toe, gij zou ook boos worden als ge iets betaalt en een maand moet wachten en zeker als dat een parasol is voor een onnatuurlijke Belgische zomer!
Deze post kwam tot stand door een samenwerking met Emob. Ik ontving een kortingscode in ruil voor deze review.
Wow! Heerlijk zo’n grote parasol! Wel super fijn dat de klantnservice vriendelijk was!!
Mei Qi onlangs geplaatst…een bolletje málaga
Ziet er inderdaad een super parasol uit! Maar jammer dat jullie zolang moesten wachten in dit warme weer. Ik zou ook kwaad zijn.
Wij gebruiken onze parasol inderdaad ook op die manier, helpt heel goed, al durven we hem maar opzetten als we ook effectief thuis zijn. En dat is helaas niet altijd vroeg genoeg…
Zalig, zo’n grote parasol! Kan me wel inbeelden dat het met dit weer een sauna was in jullie huis. Haha. Wij hebben ‘gelukkig’ een veranda die de warmte opvangt maar ook hier een hele dag zon! Maar alez ik wil daar eigenlijk niet over klagen want ik ben heel blij als ik het zonnetje zie verschijnen 🙂
irene onlangs geplaatst…Letterlijk de beste yoghurtcake met blauwe bessen.
Ja idd. Ik ben ook blij met de zon (maar iets minder met de warmte die dan ook nog van de muren komt 😅)